9 بهمن 1401مدیر گروه بهداشت حرفهای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مسئولیت اجرای مقررات محیط کار، بر عهده کارفرما یا مسئولین واحدها کاری است. به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، مهندس اصغر بَلکامه اظهار داشت: بر اساس قانون کارفرمایان و مسئولان واحدهای موضوع ماده 85 قانون کار، مکلفند برای تأمین حفاظت و سلامت و بهداشت کارگران در محیط کار، وسایل و امکانات لازم را تهیه و در اختیار آنان قرار دهند و همچنین چگونگی کاربرد این وسایل را به آنان بیاموزند و بر رعایت مقررات حفاظتی و بهداشتی نیز نظارت کنند. وی که در کارگاه آموزشی ارزیابی ریسک مواد شیمیایی در محیط کار سخن میگفت افزود: مسئولیت اجرای مقررات بر عهده کارفرما یا مسئولین این واحدها است بود و اگر بر اثر عدم رعایت مقررات از سوی کارفرما یا مسئولین واحد، حادثهای رخ دهد، شخص کارفرما ازنظر کیفری و حقوقی مسئول است. این کارگاه بهمنظور منظور تبیین جایگاه و نقش کارفرمایان در کنترل و ارزیابی عواملِ زیانآور شیمیاییِ محیط کار و نیز کاهش هزینههای اضافی و حذف ارزیابیهای غیرضروری توسط کارفرمایان برگزار شد. کارشناسان بهداشت حرفهای شاغل در دانشگاه علوم پزشکی و کارشناسان بخش خصوصی و HSE استان در این کارگاه حضور داشتند. انتهای پیام/ م.ب 2020 آخرین اخبار حوزه سلامت را از ما بخواهید
تاریخ بروز رسانی: 9 بهمن 1401